- Investerare utvärderar flera parametrar, ditt team, er idé och storleken på marknaden som några
- En investerare investerar i er framtid, det ni levererat hjälper de bara förstå hur sannolik den framgången är
- Alla investerare är inte rätt investerare – deras kontakter, värderingen man får och andra klausuler
- Företaget hade utvecklat en prisvinnande produkt
- De arbetade i en bransch som var ovillig att ta risker
- De hade gått igenom allt deras kapital i att utveckla produkten och finansiera studier
- Pengarna började ta slut och marknaden visade tecken på att lossna, kapital behövdes
- De hade tagit in pengar från ägarna och en mindre grupp investerare men det krävdes mer
- Presentationen de hade tagit fram saknade spets och det var inte tydligt varför man skulle investera eller om företaget kunde leverera
- Vi hade jobbat en del i branschen tidigare så vi var rätt snabbt insatta i produkten, marknaden, konkurrenterna och möjligheterna
- Vi arbetade fram en helt ny presentation, vi använde vissa delar av den gamla presentationen men tog fram mycket nytt
- De företag och produktspecifika delarna arbetade vi nära med företaget och presentation arbetades igenom flera gånger med företaget för att få fram spetsen i den
- Projektet ledde till en starkt förbättrad presentation, den var tydligare med en mer övertygande story, den tog upp alla delar som krävdes med starkare argument
- Vi förberedde även företaget på hur de skulle presentera samt de frågorna som troligtvis skulle komma upp och gav feedback
- Företaget lyckades med att ta in över 2 miljoner i kapital för att sikta på nya marknadsaktiviteter